Wprowadzenie
Cities: Skylines to kreator miast, który wywarł ogromny wpływ na ten gatunek gier. Przez lata był wykorzystywany zarówno do rozrywki, jak i do nauki. Choć jest to niewątpliwie bardzo dobra gra, to nie jest pozbawiona wad. Jedną z nich są dość uporczywe ograniczenia w budowaniu dużych metropolii.
Limit budynków prawdziwym problemem?
Być może nie jest to dobrze znane, ale w Cities: Skylines można zbudować do 50 000 budynków.
- Po osiągnięciu tego limitu możliwość rozbudowy miasta zostaje po prostu utracona.
- Co ważniejsze, nawet duże projekty mogą stosunkowo łatwo uderzyć w „ścianę”, ponieważ liczone są nawet małe elementy, takie jak filary mostów.
Jest to szczególnie prawdziwe w przypadku map, na których większość powierzchni stanowią grunty. W rezultacie ich pełne wykorzystanie jest prawie niemożliwe. Poniższy film przedstawia miasto, które osiągnęło limit budynków (populacja na mapie liczy 522.636 mieszkańców, oczywiście można dodać więcej). Wyraźnie widać, że duża część terytorium pozostaje pusta.
Oczywiście społeczność mogła stworzyć modyfikację, aby przezwyciężyć niektóre ograniczenia gry, takie jak liczba obszarów, na których można było budować. Jednak ograniczenia dotyczące liczby możliwych do zbudowania struktur nie zostały zwiększone.
Pamięć RAM – tu też tkwi źródło kłopotów
Kolejnym problemem, z którym borykają się gracze Cities: Skylines, jest ogromne zapotrzebowanie na pamięć RAM.
- Im większe miasto budujemy, tym więcej zużywa zasobów komputerowych.
- Nie jest to jednak szczególnie szokujące, jeśli zdamy sobie sprawę, że tytuł symuluje ruch pojazdów i pieszych w czasie rzeczywistym.
Co ciekawe, gra losowo sygnalizuje, kiedy komputerowi zaczynają kończyć się zasoby. W pewnym momencie akceleracja czasu przestaje działać. Niezależnie od wybranej prędkości, gra kontynuowana jest z tą samą standardową prędkością.
Teoretycznie można spróbować obniżyć poziom grafiki, ale doświadczenie pokazuje, że nie działa to zbyt dobrze i jest mało prawdopodobne, aby odzyskać zdolność przyspieszania czasu. Tak naprawdę jedynym ratunkiem jest legendarny już Traffic Manager: President Edition. Dzięki niemu można usunąć cały ruch z mapy. Oczywiście jest to rozwiązanie tymczasowe, ponieważ gra wkrótce ponownie zacznie produkować samochody.
- Największe projekty dla graczy wymagają do pracy nawet kilkudziesięciu GB pamięci RAM.
- Dlatego jeśli chcesz zbudować duże miasto, będzie to dość trudne bez 64 GB RAM.
- Oczywiście, jeśli chcesz zbudować małe miasto z około 50 000 mieszkańców, 16 GB pamięci RAM prawdopodobnie wystarczy.
Podsumowanie
Z tego powodu Cities: Skylines ma szereg problemów, które sprawiają, że rozgrywka jest niewygodna dla tych, którzy chcą tworzyć naprawdę zaawansowane projekty. Możliwe, że problem ten zostanie naprawiony w nadchodzącym sequelu. Nie tylko my, ale tysiące fanów Cities: Skylines mają na to nadzieję.